Олімпійський урок та тиждень 2015 року у Іванівському НВК
У 5-9 класах був проведений відкритий урок на тему «Історія олімпійських ігор», мета якого сприяння гармонійному розвитку особистості дитини та розповсюдження гуманістичних ідеалів олімпізму.
Сценарій проведення Олімпійського уроку «Історія олімпійських ігор»
Мета: сприяння гармонійному розвитку особистості дитини та розповсюдження гуманістичних ідеалів олімпізму.
Обладнання: плакати з олімпійської тематики, мультимедійна апаратура для демонстрації слайдів.
Ведучий 1:
У стародавні далекі часи
Біля священного підніжжя Олімпу,
Де славнозвісні всемогутні боги
Із Зевсом на чолі творили раду,
У тихім місті, вздовж ріки Алфей,
Олімпія знайшла притулочок собі.
І саме тут, свято миру, сили і краси
На Зевса честь славетно відбувалось.
Ведучий 2: Олімпійські ігри зародились у Стародавній Греції ще у УПІ ст. до н.е. і регулярно проводились понад тисячу років. Безпосередньо зародження Олімпійських ігор пов’язують із іменами легендарного грецького героя Геракла, царя Пелопса, спартанського законодавця Лікурга та еллінського царя Іфіта.
Ведучий 3: Вважають, що Олімпійські ігри Стародавньої Греції почали свій відлік у 776 р. до н.е., коли офіційно було зафіксовано ім’я першого переможця Ігора Коройба, який за професією був пекарем.
Ведучий 4: Ігри у Стародавній Греції проводились кожні чотири роки на честь батька богів і людей Зевса. Всі змагання та конкурси проходили у давньогрецькому поселенні Олімпія, що було розташоване у північно-західній частині півострова Пелопоннес на півдні Еллади.
Ведучий 1: Під час Ігор дотримувались священного миру. Будь-які військові конфлікти та сутички в регіоні, де відбувались Олімпійські ігри, заборонялись.
Ведучий 2: Учасниками Ігор могли бути вільні греки – чоловіки та юнаки. Для жінок у Греції проводились Герії – Ігри на честь богині Гери.
Ведучий 3: Перші Олімпійські ігри тривали один день, а програма включала лише один вид спорту – біг. Із розквітом і зростанням популярності Ігор їх програма змагань поступово розширювалась. У період розквіту вони проходили протягом п’яти днів. Програма змагань включала біг на різні дистанції, панкратіон (поєднання боротьби з кулачним боєм), пентатлон (п’ятиборство, до нього входили стрибки у довжину, біг, метання диска, метання списа і боротьба), кулачний бій, перегони на колісницях.
Ведучий 4: Нагородження переможців відбувалося у п’ятий день олімпійських святкувань. Переможців Олімпійських ігор увінчували вінком з гілок оливи, а також пов’язували вовняними стрічками навколо голови, рук.
Ведучий 1:
На світ олімпіоніки являлись
І перемогами своїми прославлялись,
Оливи гілку на чолі несли.
Ведучий 2: Проіснували Ігри декілька віків,
А потім римський імператор Феодосій
Заборонив їх існування, а роки,
І варвари й стихії
Знесли, прибрали з пам’яті людської
Славетне місто ритуалів і споруд.
Ведучий 3:
І ось людина – П’єр де Кубертен,
Французький педагог, барон, спортсмен,
З палким натхненням взявся за роботу,
Щоб відродити славу давніх днів,
Щоб олімпійське гасло засіяло всім.
Ведучий 4: У червні 1894 р. П’єр де Кубертен скликав у Парижі міжнародний конгрес для вирішення питання про відновлення Олімпійських ігор. Це був історичний Конгрес, тому що на ньому було ухвалено рішення про введення Ігор і Олімпіади сучасності та створення Міжнародного олімпійського комітету на чолі з Деметріусом Вікеласом, представником Греції, П’єром де Кубертеном як секретарем.
Ведучий 1: Ігри і Олімпіади сучасності відбулись в Афінах 1896 року. В них взяли участь 245 спортсменів із 14 країн світу, які змагались у 9 видах спорту.
Ведучий 2:
І сталося диво!
Вже друге століття
Священний вогонь олімпійський палає.
Мільйони атлетів з усіх континентів
На форум спортивний всіх разом збирає.
Щоб мірятись силою, знать, хто найшвидший,
Хто вищу за інших планку здолав.
Ведучий 3: Олімпійські ігри проходять кожні чотири роки, щоразу у різних містах світу. Зимові Олімпійські ігри також проводяться кожні чотири роки. На них представлені види спорту, для яких потрібен сніг або лід. Перші офіційні зимові Олімпійські ігри відбулися у французькому містечку Шамоні 1924 року. В них узяли участь 258 спортсменів із 16 країн світу. З 1994 року зимові Олімпійські ігри та Ігри Олімпіад проводяться з інтервалом у два роки.
Ведучий 4: До олімпійської символіки належать олімпійська емблема, олімпійський прапор, олімпійське гасло, олімпійський гімн, олімпійський вогонь та олімпійський смолоскип.
Ведучий 1: Символом Олімпійських ігор є п’ять переплетених кілець, що символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь в Олімпійських іграх, з п’яти континентів нашої планети.
Ведучий 2: Гаслом Олімпійських ігор є слова «Citius. Altius. Fortius», що означає «Швидше. Вище. Сильніше».
Ведучий 3: Олімпійська емблема визначена Олімпійською Хартією, правовим документом олімпійського руху. Основним елементом емблеми є п’ять кілець у поєднанні з іншими елементами.
Ведучий 4: П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене на білому полотнищі – це олімпійський прапор. Він урочисто піднімається на головній спортивній арені міста-організатора на церемонії відкриття Олімпійських ігор.
Ведучий 1: Олімпійський вогонь запалюють в Олімпії. За допомогою естафети олімпійського вогню він закінчує свою подорож у великій чаші олімпійського стадіону, в якій палає протягом усіх олімпійських змагань.
Ведучий 2: Під час церемонії відкриття Олімпійських ігор атлет, представник країни-організатора Ігор, підходить до щогли, бере краєчок Олімпійського прапора, здіймає праву руку і виголошує Олімпійську присягу: «Від імені всіх учасників я обіцяю, що ми будемо брати участь у цих Олімпійських іграх, поважаючи та дотримуючись правил, за якими вони проводяться, в істинно спортивному дусі, в ім’я слави спорту та честі наших команд».
Спортивні арбітри також складають присягу про повагу до спортсменів та об’єктивне суддівство.
Щоб у дійсності спорт був таким, як у «Оді»,
Натхненно яку Кубертен написав.
Ведучий 3:
Про те, що спорт – чесність,
Про те, що спорт – сила,
Про те, що спорт – миру посол на Землі,
Про те, що він – радість і справедливість,
І плідність, і виклик, й могутній прогрес.
Що він – благородство,
Що він – будівничий,
Що він – насолода для тіла й душі!
До спорту і ти приєднатись спіши!
Вчитель: Дорогі друзі! От і закінчився наш олімпійський урок. Сподіваємось, що ви отримали нові знання, дізнались про те, скільки необхідно докласти сил, здійснити важкої щоденної роботи для того, щоб завоювати медаль, особливо – олімпійську. Пам’ятайте, у кожного є своя олімпійська сходинка, своя олімпійська висота, і щоб її досягти потрібно мати велике бажання, віру у свої сили і щоденно докладати зусиль для здійснення своєї мрії. Бажаємо кожному із вас обов’язково її досягти! До нових зустрічей.
- Створено .
- Переглядів: 1656