Written by on

У якості навчальних робочих планів на 2017/2018 навчальний рік, які призначені для навчання дітей з особливими освітніми потребами у ЗНЗ застосовуються Типові навчальні плани спеціальних ЗНЗ: Лист Міністерства освіти і науки України:

«Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів y 2017/2018 навчальному році» від 12.07.2017 № 1/9-385.
 

Структура навчального 2017/2018 року
 

Дані рекомендації використовують при роботі із дітьми з особливими освітніми потребами наступні заклади:

  • спеціальні загальноосвітні заклади
  • навчально-реабілітаційні центри

Робочі навчальні плани на 2017/2018 навчальний рік у ЗНЗ для дітей із особливими освітніми потребами складають за Типовими навчальними планами, які затверджені наказом МОН України.

Для 1–4 класів від 28.01.2014 № 80

Для 5–8 класів від 22.04.2014 № 504

Для 9–10 класів від 26.08.2008 № 778

Для 11–12 класів від 12.02.2015 № 134

Дані навчальні плани вводяться поетапно:

  • У 2014/2015 — це 1,2 та 5 класи
  • У 2015/2016 — це 3 та 6 класи
  • У 2016/2017 — це 4 та 7 класи
  • У 2017/2018 — це 8 класи
  • У  2018/2019 — це 9 класи
  • У 2019/2020 — це 10 класи

Можна перерозподіляти до 15 відсотків навчального часу з інваріантною частиною Типових навчальних планів але такий перерозподіл необхідно узгодити із Місцевим органом управління освітою у випадку перерозподілу в межах освітньої галузі або МОН — у разі перерозподілу між галузями.
Освітній процес у спеціальних ЗНЗ має проходити за наступним листом: Лист МОН України від 03.07.2017 № 1/9-362 "Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018 навчальному році"

Працюючи із учнями, які мають особливі освітні потреби вчителі повинні самостійно розподіляти програмовий матеріал із врахуванням годин, які зазначені в навчальних планах та створювати умови для засвоєння програмного матеріалу, враховуючи при цьому індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Для організації навчально-виховного процесу для учнів з інтелектуальними порушеннями керуйтеся листом МОН від 13.08.2014 № 1/9-413. «Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку»

Програми, плани, рекомендації, які були розроблені Міністерством освіти і науки України для дітей із особливими освітніми потребами: "Освіта дітей з особливими потребами"